0897052062 0897 052 062 Кошница 0 продукта
0 лв. l детайли
Как да подобриш представянето си при бягане: 3 ефективни съвета

Как да подобриш представянето си при бягане: 3 ефективни съвета

 Много бегачи са щастливи да изпълняват редовните си маршрути в спокойно „приятно темпо“. Това повишава цялостната ви физическа форма и ви дава почивка от ежедневния стрес. Но точно тази монотонност във вашето обучение често може да доведе до скука и отслабваща мотивация. Експертът по бягане Саша Вингенфелд е убеден, че „равномерното темпо при бягане ви прави тежки и нединамични. Ефективността ви няма да се подобри, а бягането ви ще бъде намалено до самото пътешествие.“

Следващите три съвета от Саша могат да внесат много разнообразия във вашето обучение по бягане. Точно това ви е необходимо, за да подобрите представянето си и да направите следващото си бягане по-забавно и по-динамично.

Ускорения и намаления

Разбийте монотонността на бягането си, като работите редовно на кратки спринтове в тренировката си за издръжливост. "Това поддържа динамичната ви форма и ви прави бързи", казва Саша. Няма да постигнете повишаване на производителността, ако винаги бягате със същата скорост. „Вашето тяло се нуждае от стимул за скорост, за да може в действителност да работи по-бързо следващия път.“

Ето как:

По време на ускорение бавно, но непрекъснато увеличавате скоростта на бягане от темпо на възстановяване до спринт на разстояние 80-100 метра! Забавянето започва със спринт и постепенно се забавя до джогинг.

Съветът на Саша:

Можете да вкарате тази кратка скорост в един от вашите писти на дълги разстояния, за да промените темпото, или можете да завършите бягане с тренировка за скорост като тази.

Фартлек

Изключително важно е при бягане да бъдете гъвкави по отношение на скоростта, честотата на стъпките и мощността. Само по този начин можете да се приспособите към различните повърхности, без да претоварвате тялото си.

Съветът на Саша:

„Играйте с темпото си по време на бягане от разстояние.“

Ето как:

От шведската дума за „бърза игра“, „fartlek“ основно включва промяна на темпото ви без конкретен план или цел. Интервалите и интензивността зависят от терена и можете да ги смесвате и намачквате, както искате по време на вашата тренировка. Дейността включва всички интензивности от бавно възстановяване на джогите до спринтове с висока интензивност.

Бягане на труден и различен терен

„Възползвайте се от предимствата на промяната на повърхността“, препоръчва експертът по бягане. Всяка повърхност има свои уникални предизвикателства. Вашето тяло трябва да се научи да реагира на тях, като несъзнателно адаптира вашата крачка, удар на крака и честота на стъпките. Този метод гарантирано подсилва тренировките ви за бягане и омръзвате!

Ето как:

При този тип бягане оставяте зад себе си бетонни настилки и асфалтови пътища. За да подобрите ефективността си при бягане на пътека, опитайте се да бягате по непознат терен и нови повърхности. Разгледайте горите и тичайте през полета и ливади. По този начин всеки километър ще съдържа нещо ново за вас. Ако изпробвате този метод, ще установите, че темпото ви на познатите повърхности изглежда много по-лесно след това.

Надяваме се, че тези съвети ще ви бъдат полезни, когато решите да ги използвате и приложите в следващото си бягане.





Как да подобриш представянето си при бягане: 3 ефективни съвета

Страници
Начало
За нас
Плащания и доставка
Условия
Блог
Контакти
Спортни стоки
Промоции
Нови продукти
Кошница
Контакти
GSM: 0897 052 062
E-mail: info@sportmax.bg


2021, Всички права запазени. Политика за защита на личните данни
Как да подобриш представянето си при бягане: 3 ефективни съвета